вівторок, 24 березня 2015 р.

alpha_parenting: Суворі роздуми про виховання дітей, а також їх батьків

     Суворі роздуми про виховання дітей, а також їх батьків Вітаю всіх батьків цього чудового співтовариства. Вирішила викласти сюди цей пост. Можливо, це прозвучить нерозумно, враховуючи тимчасові рамки зачаття і народження моїх дітей, але все ж, досить несподівано для себе опинилася мамою. Мало того, цілком собі багатодітною. На даний момент крихті Сіте зараз 2,4 рочки і чарівні двійнята, Гопал і Надія, яким зараз 5 місяців. І при цьому я стверджую про несподіванки мого материнства. Звичайно, діток не приніс якийсь космічний лелека. Вони були зачаті самим, що ні на є буденним способом. З іншого боку, як можна бути по-справжньому готовим до дітей, якщо їх ще немає? Напевно, тільки в тому випадку, якщо в родині були інші малюки. Наприклад, моя подруга вже в 14 років, няньчила з немовлям, і вона дуже добре управляється з маленькими. Правда, це знову-таки технічна сторона справи. Але найцікавіше починається десь з півроку, коли дитина потихеньку починає проявляти свої якості. Все більше приходжу до висновку, що розчулення дітьми і любов до них, це зовсім не одне і те ж. Маленькі зазвичай дуже солодкі і зворушливі, але в них уже закладений весь спектр їхніх бажань і почуттів, які будуть розкриватися з часом, подібно до того, як розпускається бутон квітки. І не завжди ми будемо радісно дивуватися, будуть і сумні чи тривожні відкриття. Зараз я міркую над тим, що ж таке справжнє виховання? Я не з тих мам, які володіють великими знаннями на цю тему. Але й не з тих, хто студіює пачками новомодні посібники на тему: «Як виховати ідеального дитини в недосконалому світі». Моя мама в основному працювала, коли я росла, тата не було. Але я назавжди запам'ятала, як вона займалася зі мною на вулиці - ми будували цілі міста з піску, як вона розповідала мені цікаві казки, які сама вигадувала, як читала перед сном. Це, безсумнівно, позитивний досвід, і думаю, це заклало в мені щось хороше і творче. Але була присутня і зворотна сторона медалі. Така собі вседозволеність, якийсь недогляд і це сильно заважало і мучило мене в підлітковому віці. З іншого боку, приходячи в цей світ, душа приносить з собою плоди своїх благочестивих і гріховних вчинків, скоєних раніше, а так само букет не здійснених в минулі народження бажань. Тому підчас святі народжуються в сім'ях затятих грішників. А у святих нерідко бувають, м'яко кажучи, дивні діти. Виною тому неправильне виховання або все-таки прагнення душі? Де ж ця вузька грань? Буває, батьки вигукують недолугого сина: «Ми в тебе все вклали, не їли, не спали, а ти такий сякий!». Хто ж правий у цьому випадку? Виховання дітей це непроста, глибока і дуже щира робота, перш за все з собою, зі своїм серцем. Як геніально сказав класик Лев Миколайович Толстой: «Виховання представляється складною справою тільки до тих пір, поки ми хочемо, чи не виховуючи себе, виховати своїх дітей або кого б то не було. Якщо ж зрозумієш, що виховувати інших ми можемо тільки через себе, то скасовується питання про виховання і залишається одне питання: як треба самому жити? ». Відповісти на це фундаментальне питання ми можемо тільки на через призму любові. Я зробила для себе один простий висновок: любляче серце знає як треба. Але коли серце дивиться через гнів, злість, через образу, через свої власні невиконані бажання, тоді починаються злами. Якщо таке серце робить щось для своєї дитини, нехай навіть здавалося б правильне і потрібне, але робить не з любові, а з помилкових амбіцій, тоді таке виховання буде на шкоду. Як відомо маленькі чоловічки наші завжди відчувають фальш, краще, ніж натреноване вухо прославленого музиканта. І ця фальш, це відсутність любові проявляться у дітей, коли вони виростуть. Знову психологи всіх мастей отримають непогану роботу, розгрібаючи завали закостенілих спогадів дитинства, що не дають паростку любові пробитися в серце вже дорослої дитини, який сам скоро стане батьком. Такі суворі роздуми відвідали мене сьогодні. І я задумалася, розчулююся або по-справжньому люблю своїх дітей? Чи люблю я їх і в крику і в усмішці? Коли вони так мило сопуть уві сні або коли вони вимагають безумовного підпорядкування їх бажанням? Над своїм серцем ще працювати і працювати. І я сподіваюся, що коли вони трохи підростуть, я зможу вибачитися перед ними за всі свої помилки і сказати: «давайте виховуватися разом». І вчитися у них цієї природної любові, з якою вони дивляться своїми чарівними оченятами. Тому що безсумнівно люблю, всім серцем своїм люблю. Мені б хотілося обговорити це з вами? Що ви думаєте з цього приводу? Який ваш досвід? Все це дуже важливо і потрібно, тому буду вдячна за відповіді. Спасибі за увагу. Любові |

Немає коментарів:

Дописати коментар